کلاس رباتیک کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 LEGO و VEX - تجهیزات آزمایشگاه های STEM مدارس

یک سری مجموعه های کلاس رباتیک کودکان آموزشی LEGO Education از سال 2008 در اوکراین ظاهر شد و به تدریج شکاف آموزش رباتیک را در کشور ما کاهش داد.

محبوبیت برند LEGO و آشنایی با بسیاری از جزئیات مجموعه اسباب بازی ها به این واقعیت کمک کرده است که امروزه مجموعه های LEGO Education به عنوان تنها معلم تجهیزات کلاس های رباتیک در نظر گرفته می شوند.

 

B-Pro به دنبال گزینه دیگری بود و اکنون به عنوان نماینده رسمی VEX Robotics در اوکراین کلاس رباتیک کودکان ، کیت های VEX را برای بهبود کیفیت آموزش رباتیک ارائه می دهد.

 

VEX Robotics یک شرکت آمریکایی است که توسط دو مهندس تاسیس شده و از سال 1996 تولید کننده سیستم های پیشرو ساخت رباتیک برای آموزش STEM بوده است.

 VEX محصولات رباتیک را برای آموزش و رقابت در مدارس ، دانشگاه ها یا تیم های مستقل معرفی می کند.

 

هر دو کلاس رباتیک کودکان VEX و LEGO به طور گسترده در آموزش در سراسر جهان استفاده ایرانیان سایبر می شود. تجهیزات هر دو شرکت برای یک کار واحد طراحی شده است ، اما تفاوت های قابل توجهی وجود دارد که در دوره کلاس ها و به طور کلی نتایج یادگیری تأثیر می گذارد.

معلمان به روش های مختلفی درس رباتیک را آموزش می دهند. گاهی اوقات کودکان نیاز به ساختن سازه ای برنامه ریزی شده ، بررسی امکانات آن و انجام آزمایش دارند.

 

1. کارایی طراحی

اتصال سریع قطعات موجود به چه سرعت ، راحت و مطمئن امکان پذیر است؟ سیستم ساخت LEGO برای بسیاری از کودکان شناخته شده است ، این سیستم بر اساس آجرهایی با برجستگی و سوراخ و همچنین تیرهای مختلفی است

که توسط پین ها و اتصالات به هم متصل کلاس رباتیک کودکان می شوند. کودکانی که با آجرهای LEGO آشنا هستند از قبل تجربه ساخت دارند ، بنابراین سریعتر و راحت تر درگیر می شوند.

 قطعات VEX بسیار بیشتری وجود دارد: تیرها ، کاشی ها ، صفحات با استفاده از پین های مختلف ، اتصالات ، پین ها متصل می شوند. کیت های بزرگسالان در حال افزودن عناصر سازه ای فلزی ، مهره ها ، واشرها ، جداکننده ها و سایر قطعات هستند.

 

در اینجا ، تفاوت اساسی بین سیستم های LEGO و VEX - اندازه قطعات - قابل توجه است. قطعات بزرگ VEX به شما امکان می دهد سازه های بادوام تری بسازید

 ، ایجاد کار در مقیاس بزرگ آسان است و وقت آن را دارید که در طول درس انجام دهید ، به ویژه برای کودکانی که هنوز کلاس رباتیک کودکان مهارت های حرکتی خوبی ندارند.

 قطعات VEX بزرگ و مستحکم هستند ، بنابراین ربات آموزش رباتیک کودکان های تمام شده می توانند بارهای سنگینی را تحمل کنند ، پس از سقوط از میز جدا نمی شوند و قطعات خود کمتر می پوشند و ماندگاری بیشتری دارند.





:: بازدید از این مطلب : 1043
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: